maandag, februari 20, 2006

"Opa" en "oma" gezegd

Gisterenavond was ik al wat slapjes en had ik eigenlijk koorts. Nu was het vandaag nog niet beter. Mama heeft mij vanmorgen naar de dokter gebracht. In tegenstelling tot vroeger heb ik daar niet geweend. Nu blijkt het iets viraals te zijn. Om mama uit de nood te helpen, is oma gekomen om met mij te spelen. Want spelen kan ik nog altijd goed. Mama is dan snel naar school vertrokken.
Toen ik met oma in een boekje aan het bekijken was, vroeg ze me bij een prentje van een krop sla, wie er veel sla had. "Opa", heb ik gezegd, want oma weet dat natuurlijk niet. Daarna begon oma me stommere vragen te stellen. Zoals "Wie zit hier naast je?". Als ze zelf nog niet weet dat zij naast mij zit ...
Oma heeft ook een mooie tekening gemaakt op mijn magisch bordje. Als mama thuis kwam, vroeg ze wie dat getekend had en toen heb ik "oma" gezegd.

Geen opmerkingen: